Wypromowanie zupełnie nowej marki to bardzo trudne zadanie, trzeba bowiem nie tylko dysponować ciekawym pomysłem, lecz również mieć na uwadze wiele różnych czynników. Jednym z nich są barwy, o znaczeniu których wiele osób trochę zapomina, albo nie ma do końca świadomości, jak są ważne. A psychologia nie bez podstaw zajmuje się od wielu lat tą tematyką, i jest dostępnych mnóstwo porządnych opracowań mówiących o tym, jak barwy mogą wpłynąć na decyzje zakupowe i postrzeganie marki.
Jak się bowiem okazuje, odpowiednie dobranie barw jest niezwykle istotne dla tego, czy się osiągnie sukces na rynku, czy będzie to niemożliwe. Barwy wpływać też mogą na decyzje podejmowane przez klientów, czyli albo ich zachęcać do kupna, albo wręcz przeciwnie. Rzecz jasna będzie miał na to wpływ szereg pozostałych aspektów, typu wychowanie, doświadczenia z przeszłości czy emocje i wspomnienia, lecz jednak duża część osób funkcjonuje w oparciu o doskonale znane schematy.
Z tego też powodu decydując się na jakieś działania wiążące się ze zmianą czy tworzeniem wizerunku firmy obowiązkowo należy także uwzględnić w tym dobraną w odpowiedni sposób kolorystykę. Warto chociażby dopilnować tego, aby była ona zbieżna z działalnością, którą się prowadzi, całkowicie odmiennych barw używał bowiem będzie międzynarodowy bank, a innych sieć sklepów z zabawkami. W tym pierwszym przypadku wybór zapewne padnie na niebieski, kojarzący się z zaufaniem, stabilnością i profesjonalizmem. Czerwień jest bardzo popularna, lecz również nieco ryzykowna, i trzeba bardzo rozsądnie jej używać.
Podobnie jest z żółtym i pomarańczowym – kolory te również w niejednym przypadku nie do końca spasują i raczej trzeba je będzie zastąpić jakimiś innymi. Dość ciekawie sytuacja wygląda z czernią, kojarzyła się ona będzie z jednej strony ponuro i smutno, ale z drugiej jest też symbolem luksusu i elegancji. Warto więc zastanowić się porządnie, czy lilia kolor sprawdzi się w tym, co jest planowane, czy jednak nie lepiej będzie poszukać innej opcji.
+Tekst Sponsorowany+